Zľava pre registrovaných zákazníkov až 10 %
Heureka: 97 % ľudí nás odporúča
Vaša firma aj produkty idú na zelenej vlne. Prvý a dôležitý krok na ceste k udržateľnosti teda máte za sebou. My vám ukážeme 7 spôsobov, ako to dať vedieť aj vašim zákazníkom.
Má to zmysel.
Výskum mapujúci európske e-commerce prostredie dokladá, že udržateľné balenie je dôležité pre 75 % respondentov. A 35 % účastníkov výskumu vo veku 18-24 rokov radšej nakupuje u menších e-shopov, ktoré vnímajú ako viac šetrné k životnému prostrediu. Očakáva sa, že čísla budú naďalej rásť.
Používate papierovú výplň namiesto plastovej, papierovú lepiacu pásku, balíte do kompostovateľných materiálov alebo sú priamo vaše výrobky šetrné k životnému prostrediu?
Vo všetkých týchto prípadoch sa hodí použiť samolepku, ktorú jednoducho nalepíte na krabicu, vrecko alebo obálku.
Samolepkou jasne a výstižne. Detailne sa o svojej filozofii môžete rozpísať napríklad na stránkach alebo v liste.
Na samotnom balení do kartónovej krabice nie je až tak nič šetrné. Ale ak krabicu vybavíte samolepkou s výzvou, aby ju majiteľ použil viackrát, dáte oznámeniu hlbší význam.
Jedenkrát je málo. Cez túto samolepku e-shop zákazníkov vyzýva, aby šetrili planétu tým, že krabicu použijú opakovane. Zdroj: Etsy.com
Nechajte za seba obaly hovoriť. Potlačou na zákazku môžete oznámiť, že vaše obaly sú rozložiteľné.
Na obrázku nižšie sa píše, že vrecko nie je plastové, ale z kompostovateľných materiálov. Inými slovami, je to pre zákazníka návod, ako obal triediť, až pre neho nebude mať využitie. Do hnedého kontajnera s ním!
Na prvý pohľad plastové vrecko. Vďaka potlači sa ale dozviete, že je vyrobené z rastlinného materiálu, takže je kompostovateľné. Preto by malo skončiť v hnedom kontajneri na bioodpad.
Náš tip: Na svojich stránkach vytvorte návod, ako majú zákazníci obaly správne likvidovať alebo opakovane používať.
O svojom eco-friendly prístupe môžete dať svetu vedieť aj lepiacou páskou s potlačou. Dajte prednosť papierovej. V porovnaní s páskou plastovou v procese recyklácie netvorí žiadny odpad.
O svojom eco-friendly prístupe môžete dať svetu vedieť aj lepiacou páskou.
Lacná, jednoduchá a napriek tomu elegantná forma oznámenia je pečiatka.
Pečiatky sa dajú vyrobiť malé a okrúhle, ale aj veľké a hranaté. Podľa tvaru a dĺžky textu, aký chcete na obale mať. Kým si necháte pečiatku vyrobiť, zvažte, na aký materiál budete tlačiť.
Pečiatka s textom alebo obrázkom je lacné a efektívne riešenie, ako zákazníkom povedať, že je vaše balenie šetrné k prírode.
Pokiaľ chcete nechať obal v čistom dizajne, pomôžu vám malé papierové štítky. Orazíte ich a štítky pribalíte ku každej objednávke zvlášť.
Používate obaly opakovane a balíte bez plastov? Nechajte si vyrobiť pečiatku so symbolmi, ktoré to povedia za vás. Zdroj: Etsy.com
Hranaté pečiatky s prírodnými motívmi sú veľmi trendy. Zdroj: Etsy.com
Máte toho na srdci viac? Napíšte to zákazníkovi v krátkom liste, ktorý pribalíte do objednávky.
E-shop Naklíčeno.cz dostával od zákazníkov opakovane zlé recenzie kvôli nevzhľadne zabaleným zásielkam. Odkedy začali dávať do zásielok list s vysvetlením, že sa snažia výplne recyklovať, dostávajú len pozitívne hodnotenia.
Jeden list dokázal Naklíčeno znížiť počet zlých recenzií a naopak navýšiť tie pozitívne.
Spoločnosť Tululum vyrába ľanové textílie a spoločne s produktmi pridávajú do zásielok list, v ktorom píšu o svojej filozofii, použitých materiáloch a postupoch vo výrobe
V obchode s oblečením Youngprimitive si pred dokončením objednávky zákazník zvolí, či chce tovar poslať v recyklovanom obale alebo plastovej obálke. Je to jedna z vecí, ktorá prispieva k pozitívnemu vnímaniu e-shopu.
Obchod s oblečením Youngprimitive necháva spôsob balenia na zákazníkovi. Tovar v papierovom obale posiela za príplatok.
Povedzte zákazníkom, aké sú vaše firemné hodnoty a za čím si stojíte v článku na blogu.
Takto to robí Econea, e-shop s prírodnou kozmetikou. Na blogu sa rozpísali, aké používajú výplne, ako chránia krehký tovar alebo akú používajú lepiacu pásku. Zákazníci diskutujú v komentároch, chvália Econeu za jej prístup a odporúčajú ďalšie zero waste vychytávky.
,,Nijako si nedokážeme predstaviť, že by sme boli e-shop, ktorý predáva ekologické a prírodné produkty a podnecuje k udržateľnému životnému štýlu, a pritom by sme sa sami správali inak," hovorí Pavel Milan Černý, zakladateľ e-shopu.
Zákazníci v komentároch pod článkom Econeu chvália.
Načerpajte ďalšiu inšpiráciu o eco-friendly balení – zistili sme, ako balí 7 českých e-shopov, ktoré idú na zelenej vlne. Pozrite sa, ako vyzerá udržateľné balenie v ich podaní – Ekologické balenie v praxi: Takto balí 7 českých e-shopov.
Držíme päste, nech zavedené zmeny robia radosť vám aj vašim zákazníkom.