Zľava pre registrovaných zákazníkov až 10 %
Heureka: 96 % ľudí nás odporúča
Časy hojnosti skončili. Budúce mesiace preto budú v znamení úspor, efektivity a zjednodušovania. Prečítajte si, čo obalový svet tento rok čaká a neminie.
Náklady rastú. Dopyt klesá, medziročne minimálne o 5 %.
Nikoho preto neprekvapí, že podnikatelia a firmy už teraz hľadajú spôsoby, ako ušetriť.
Cena obalu je jasnou nákladovou položkou, preto sa ako prvý krok ponúka hľadanie lacnejších dodávateľov.
Nemali by ste ale zabúdať, že cena obalu je síce najviditeľnejším nákladom, ale nie nutne najväčším. Už skôr sme písali, že väčšina nákladov na balenie je skrytých – peniaze navyše vás stojí pomalé balenie, poškodený tovar kvôli nekvalitným obalom aj každý nevyužitý centimeter skladu.
Pokiaľ chcete naozaj ušetriť na balení, mali by ste optimalizovať celý proces balenia od pickovania po odoslanie zásielkovou spoločnosťou.
TIP: Lepšie ceny väčšinou získate nákupom väčšieho množstva obalov naraz. Napríklad u nás ušetríte 15 % množstevnou zľavou a nákupom po paletách.
Práca skladníkov je náklad, s ktorým musíte počítať.
Nielen zo strany zákazníkov, ale aj zhora od Európskej únie rastie tlak na balenie, ktoré je udržateľné/ekologické/zelené… jednoducho také, ktoré sa snaží znižovať záťaž na životné prostredie.
Spotrebitelia sú navyše čoraz viac citlivejší na greenwashing a ľahšie odhalia neekologické výrobky, ktoré sa za ekologické len vydávajú.
V roku 2023 a v rokoch nasledujúcich už nebude stačiť vymeniť plastové obaly za papierové. V posledných 2 rokoch naskočilo na zelenú vlnu veľa podnikateľov práve tým, že začali baliť bez plastu. Dáva to zmysel – papier je z obnoviteľného zdroja a dá sa ľahko recyklovať.
Podniky však môžu ísť oveľa ďalej. Očakávame väčší záujem o skutočnú šetrnosť meranú napríklad uhlíkovou alebo ekologickou stopou.
Tomuto trendu nahráva aj Európska únia. Tá sa v rámci smernice o obaloch a odpadoch z obalov chystá definovať, koľko voľného priestoru má v krabiciach maximálne byť.
TIP: Obaly tvoria zhruba len 14 % emisií priemerného e-shopu. E-shopy by preto mali svoju záťaž riešiť komplexne. Viac v článku Dopad e-shopov na životné prostredie.
Tak takto nie. Overpackaging zaťažuje nielen životné prostredie, ale aj vašu peňaženku.
V obalovom dizajne bude aj naďalej prevládať minimalizmus.
Ukážkovým príkladom sú papierové tašky od Schwan cosmetics alebo balenie pražiarne Pikola – obaly sú potlačené iba logom, jednou farbou, jednoduchým vzorom…
Pokiaľ tento rok plánujete investovať do vlastných krabíc a pások s potlačou, minimalistickým dizajnom nič nepokazíte. Takýto dizajn je šikovný hneď dvakrát: nielenže obal vyzerá elegantne, ale ešte šetrí náklady, pretože potlač jednou farbou vyjde lacnejšie ako zložité viacfarebné výtlačky.
Jednoduchý dizajn bude trendy aj v roku 2023.
Vlani sa na túto cestu vydal Datart a roboty povolal aj Rohlík.
Dá sa očakávať, že najväčší hráči budú v automatizácii a robotizácii pokračovať, a tým zväčšovať priekopu, ktorá ich delí od malých a stredných e-shopov. Baliace linky dlhodobo ušetria veľa peňazí, vstupné investície rádovo stoviek až miliónov korún si ale môžu dovoliť len tí najväčší, ktorí posielajú tisíce zásielok denne.
Menší hráči na trhu môžu voliť poloautomatizované riešenia.
TIP: Nafukovať si vlastné vankúšiky sa spravidla oplatí pri spotrebe 6 a viac vriec mesačne. Prečítajte si viac o tom, kedy si zaobstarať stroj na nafukovanie vankúšikov.
Plne automatizované baliace linky nasadia ďalší veľkí hráči.
Kto dokáže v roku 2023 osekať balenie na nevyhnutné minimum a ešte tým znížiť náklady aj svoj dopad na životné prostredie, ten bude víťaz.
Pokiaľ s balením potrebujete pomôcť, neváhajte sa nám ozvať. Spolu to vymyslíme.