Rozcestník

Sme online.Zavolajte: +421 221 028 618
Prázdny košík
 

Produkty v košíku

8 spôsobov, ako potešiť zákazníka natoľko, aby sa k vám vrátil

Autorom je Soňa dňa 26. 3. 2025

Objednávka je vytvorená. Zákazník zaplatil, potvrdenie mu prišlo na e-mail a vy balíte zásielku. Hovoríte si, misia splnená. Nie tak celkom. Práve teraz máte šancu premeniť jednorazový nákup na dlhodobý vzťah.

A čím? Darčekom, ktorý môžete presne cieliť či personalizovať a podporiť tým cross-sell stratégiu.

Dárek v krabici

Podľa prieskumov sa u zákazníkov, ktorí v balíčku nájdu nečakane niečo navyše, zvyšuje šance na opakovaný nákup až o 40 %. Navyše, spokojný zákazník sa o svojej pozitívnej skúsenosti zmieni v priemere až 5 ľuďom.

Čo môžete do zásielky pridať?

Kupón so zľavou, ktorý nadchne

Zo štúdie od Harvard Business School vyplýva, že zvýšenie retencie zákazníkov o 5 % dokáže zvýšiť zisky o 25 %. Keď do zásielky pribalíte zľavu, je to jeden z najlepších spôsobov, ako podporíte predaj.

Skúste to inak než „posielame vám 10 % zľavu na ďalší nákup“. Čo tak odkaz, ktorý je zákazníkovi šitý na mieru. „Vidíme, že ste si objednali našu prírodnú kozmetiku – na ďalšiu starostlivosť o pleť vám prispejeme 10 €”.

Podmienky a hodnotu kupónu si samozrejme musíte starostlivo prepočítať a odporúčame jeho platnosť obmedziť. Ľudia potom majú silnejšiu potrebu akciu využiť a nezmeškať ju.

A aké sú ďalšie možnosti? Napríklad:

  • 5 € zľava na ďalší nákup
  • 15 % zľava na  ďalší nákup
  • kupón na dopravu zadarmo
  • 1+1 zadarmo

Extra TIP: Pošlite rovno dva kupóny – jeden pre zákazníka a druhý pre jeho priateľov. Tak o vás dá jednoducho vedieť ďalej.


Kupóny pre väčší dosah môžete poslať hneď dva. Kupóny môžete poslať hneď dva.


Vzorka, vďaka ktorej ukážete nové produkty

Vzorky sú výborní pomocníci, keď na trh uvádzate nový produkt alebo chcete zákazníkom ukázať súvisiace produkty.

Namiesto náhodných vzoriek ale zvoľte doplnkové produkty na základe predchádzajúcich nákupov. Napríklad ak si zákazník kúpil starostlivosť o vlasy, pridajte mu tester stylingového spreja z toho istého radu.

Aké sú ďalšie možnosti?

  • úplne nový produkt
  • iná príchuť rovnakého produktu – k orieškovej čokoláde pridať kocku čokolády s čili

Darček, ktorý zahreje pri srdiečku

Čo tak praktická vec, ktorá súvisí s objednávkou? K ekologickým produktom napríklad znovupoužiteľné vrecko namiesto plastu.

Alebo napríklad malé čokoládky, do ktorých sa zákazníci zahryznú popri výbornej filtrovanej káve od Kofio?


E-shop s kávou Kofio pridáva do každej objednávky malé čokoládky ako milú pozornosť.


Nakladateľstvo Melvil ku knihám občas pridá aj darček, ako sú tieto brandové vianočné samolepky.

Čo ešte sa hodí ako darček?

  • hrebeň alebo zrkadlo ku kozmetike
  • visačky a baliaci papier tesne pred Vianocami
  • reflexný obojok k psím granuliam
  • samolepka s logom
  • vtipná placka

Tip: Zákazníci sa radi pochvália darčekom na sociálnych sieťach, ak sa o nich pekne staráte. Zapojte ich do súťaže, vyzvite ich, nech sa fotia s darčekom a zdieľajú #hashtag, ktorý vymyslíte. Sami vám tým vytvoria hodnotný obsah a príspevky budú mať väčší dosah.

Poďakovanie, ktoré nie je len fráza

„Ďakujeme za váš nákup!“ – nuda. Čo tak skúsiť to takto? „Ďakujeme, že ste si vybrali našu rodinnú firmu. Každá objednávka pre nás veľa znamená. Užite si svoj balíček.“ Alebo skúste ručne písaný odkaz.

Vnímate ten rozdiel? :-) 


Nezabudnite na oslovenie, poďakovanie a podpis.


Výzva na recenziu, ktorú si zaslúžite

Namiesto nudnej prosby o hodnotenie skúste otázku, ktorá je konkrétna a nabáda zákazníka k akcii. „Ako vám vonia váš nový parfém? Podeľte sa o svoj názor a pomôžte vybrať ďalším zákazníkom.“

Takto sme si recenziu na náš e-shop vypýtali my.


Výzva na recenziu môže byť takto jednoduchá a priama.

Cestu zákazníka k recenzii maximálne zjednodušte. Napríklad tým, že vytvoríte QR kód alebo skrátený odkaz (napr. bit.ly/chcem-vas-ohodnotit), ktorý ho dostane priamo do formuláru na vloženie recenzie.


Personalizovaný obal, ktorý hovorí za vás

Aj samotnou krabicou, v ktorej posielate zásielku, môžete potešiť. Vašou hracou plochou je veko, výplň aj páska s potlačou.


Páska môže byť skvelým miestom, kde zákazníka potešíte.

TIP: Ako využiť veko krabice na maximum? Inšpirujte sa tu. Alebo sa pozrite, ako originálne môžu vyzerať vaše pásky s potlačou.


Letáky, ktoré pomôžu so starostlivosťou

Letáky síce vyžadujú dlhší čas na prípravu, ale stále sú účinné. E-shop predávajúci topánky môže do zásielok pribaliť informáciu, ako sa správne starať o koženú obuv.

Knihobot do svojich zásielok pridáva leták s informáciou, ako môžete vrátiť knihy späť do obehu. 

TIP: Leták môžete pripraviť vo viacerých verziách a vkladať ich do zásielok podľa toho, čo si zákazník práve kúpil. Podobnú stratégiu volí nakladateľstvo Melvil. K zakúpeným knižkám navyše pridáva tipy na knižné novinky alebo bestsellery.


Tematické letáky do kníh pridáva napríklad naše obľúbené nakladateľstvo Melvil.
 

Trendy tipy, ktoré frčia

  • Udržateľnosť ako bonus – Zákazníci ocenia, keď im do balíčka pridáte niečo ekologické, napríklad semienkový papier, ktorý vám vyklíči. 

  • Interaktívny obsah – QR kód vedúci na video s poďakovaním od zakladateľa e-shopu alebo na tematický playlist na Spotify.

  • Gamifikácia – Malá súťaž vo vnútri balenia, napr.: „Nájdi tajný kód a získaj 10 % zľavu na ďalší nákup!“

Malo vaše úsilie správnu odozvu?

Sledovanie splnených cieľov nemusí byť žiadna veda, stačí si postrážiť pár drobností.

  • Pridali ste do balíčkov zľavové kódy alebo kupóny? Sledujte vo vašom systéme koľko unikátnych kódov bolo využitých.
  • Posielate vzorky? Pridajte k nim krátky leták, doplňte ho odkazom s UTM parametrom alebo QR kódom a sledujte, či zákazníci robia opakované nákupy.

Naše tipy na záver

Sú veci, ktoré neovplyvníte. Balík sa môže oneskoriť, môže prísť poškodený, otlčený. Ak však zákazníci vo vnútri nájdu malú pozornosť, verte, že na nepríjemnosti zabudnú ľahšie. :-)

 

Produkty spomenuté v článku