Zľava pre registrovaných zákazníkov až 10 %
Heureka: 96 % ľudí nás odporúča
Výplňový materiál je taká „perina“, ktorá sa vkladá do krabíc, aby ochránila tovar počas prepravy. Ako vybrať najlepší výplňový materiál pre vaše podnikanie, keď je v nich taký rozdiel?
Spočítali sme, že náklady na vyplnenie jednej krabice sa pohybujú od 0 po 70 eurocentov, nie je preto divu, že sa veľa podnikateľov rozhoduje podľa ceny. Je to prvé miesto, kde sa dá ľahko ušetriť.
Nenechajte sa ale zmiasť.
Existuje ďalších 6 otázok, ktoré odporúčame pred nákupom premyslieť. Len tak sa vyhnete nepríjemným prešľapom a zvýšite šancu, že sa trafíte na prvýkrát:
Pokiaľ posielate napríklad oblečenie, ste tu zbytočne a výplne sa vás netýkajú. Prečítajte si radšej ako zabaliť a poslat oblečenie spoľahlivo + lacno. :-)
Vy ostatní, čo máte krehký alebo ťažký tovar, výplňový materiál potrebujete. V zásielkach totiž plní dve zásadné funkcie:
Niektoré výplne ešte plnia dekoračnú funkciu a majú svoje miesto hlavne v darčekovom alebo luxusnom balení.
Keď je na prvom mieste ochrana tovaru, odporúčame nehľadieť len na cenu, ale vyberať skôr podľa schopnosti ochrániť tovar. Čím drahší tovar posielate, tým dôraznejšie vám toto odporúčame.
Na krehké veci je osvedčená bublinková fólia, prípadne flo-pak. Všetky obalia produkt tesne zo všetkých strán a skvelo stlmia nárazy.
Daňou za spoľahlivú ochranu je, že zaberajú veľa miesta na sklade a nie sú práve šetrné k prírode. Pokiaľ ale posielate krehký tovar, inú cestu s dobrým pomerom cena/výkon nemáte.
Zrejme sami tušíte, že pokiaľ podnikáte z domu, 500-litrové vrece flo-paku môže byť problém. Zaberá skrátka veľa miesta.
Do úvahy preto nezabudnite zobrať skladovú logistiku:
Pokiaľ máte obmedzený priestor, sú vhodnejšie papierové výplne. Napríklad jedna krabica FastPaper alebo Speedman Box vyplní toľko zásielok ako 2−3 vrecia flo-paku.
Pokiaľ si objemný výplňový materiál nemôžete dovoliť nakúpiť do zásoby, budete ho musieť často dokupovať. A to sa môže predražiť viac než by ste čakali... V poslednej dobe niektorí predajcovia zavádzajú dodatočné poplatky za nadrozmerný tovar, ako sú flo-paky alebo rolky bublinkovej fólie.
S niektorou výplňou je radosť baliť, s inou nie... my sme si obľúbili papierovú výplň (áno, zase ten papier :-) ), pretože je malý, neprekáža a rukou si z neho odtrhnete toľko, koľko potrebujete.
Naopak baliť s bublinkovou fóliou alebo s flo-pakom bez podávača je za trest. Flo-pak sa veľmi rád rozsypáva...
Vo väčšine prípadov vám prácu s objemnou výplňou uľahčí dobre navrhnutá baliaca stanica a základné odvíjače/podávače.
Skvelými pomocníkmi sú aj stroje na výrobu výplne, ako je napríklad stroj na nafukovanie vzduchových vankúšikov. Ale ruku na srdce – balíte 200 zásielok denne, aby ste si ho mohli dovoliť? Menšie firmy na to skrátka nemajú.
Okrem pohodlnosti je dobré myslieť aj na rýchlosť balenia. Má priamy vplyv na to, koľko zamestnancov potrebujete a môže byť kritická hlavne počas sezóny.
Vžite sa do kože svojho zákazníka a skúste si predstaviť, akú vizitku si vaša firma odnesie,
Pustite si video a hneď budete mať jasno. :-)
Krabice, ktoré sú predimenzované a vyplnené zbytočne veľkým množstvom výplne pôsobia plytvavo. To nie je dobrá vizitka a dáta firmy Dotcom distribution to dokazujú – 8 z 10 zákazníkov taký balíček naštve.
Za zváženie stojí aj to, čo váš zákazník s obalom po rozbalení urobí. Bude ho môcť využiť ďalej? Alebo to bude kopa odpadu, ktorý ani nevie, kam vyhodiť?
Pekným príkladom je baliaci papier – všetci vedia, že sa triedi do modrého kontajnera, navyše je kompostovateľný a ľahko recyklovateľný. Taká penová výplň je úplne iná rozprávka – nedá sa recyklovať a nikto nevie, čo s ním robiť.
Podobný problém na recykláciu predstavujú flo-paky alebo bublinkové fólie. Dajú sa síce recyklovať, ale takmer nikto to v praxi nerobí, pretože sa to neoplatí.
Uľahčite zákazníkom rozhodovanie. Použite výplňový materiál, ktorý poznajú, alebo im aspoň poraďte, kam ho vyhodiť.
Ukázali sme si, že vybrať správnu výplň do krabíc vyžaduje trochu viac premýšľania, než by sa mohlo na prvý pohľad zdať.
Zvolená výplň do krabíc má dopad na to, či tovar prežije prepravu a čo si o vás budú myslieť zákazníci. Premyslieť si musíte aj jej vplyv na životné prostredie, skladovú logistiku a samozrejme peňaženku.
Keď už viete, ako o výplňových materiáloch premýšľať, prečítajte si naše prehľadné porovnanie výplňových materiálov z hľadiska ceny, ekológie alebo logistiky.
Tabuľka: Porovnanie 9 výplňových materiálov
Porovnajte si varianty v tabuľce zde →