Rozcestník

Sme online.Zavolajte:
Prázdny košík
 

Obchodné podmienky

Spoločnosť SECUPACK s.r.o., IČO: 28287592, so sídlom č.p. 688, 664 67 Syrovice, Česká republika zapísaná v obchodnom registri vedenom na Krajskom súde v Brne pod sp. zn. C 58766 (ďalej ako „Obchodník”), vydáva tieto obchodné podmienky.

Obchodné podmienky sú účinné od 21.03.2025 a nahradzujú všetky predchádzajúce znenia obchodných podmienok. Predchádzajúce znenia obchodných podmienok sú dostupné tu.

Obchodníka je možné kontaktovať nasledujúcimi spôsobmi:

  1. E-mailom na info@top-obaly.sk,
  2. telefonicky na +420 530 504 505, alebo
  3. na doručovacej adrese Hala prologis Syrovice, DC1, Syrovice 688, 664 67 Syrovice.

1.     Úvodné dojednania

1.1.  Tieto obchodné podmienky (ďalej ako „Obchodné podmienky“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti s kúpnou zmluvou (ďalej ako „Kúpna zmluva“) uzatváranej medzi Obchodníkom a inou fyzickou či právnickou osobou (ďalej ako „Kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu na adrese https://www.top-obaly.sk (ďalej ako „E-shop“), prípadne prostredníctvom e-mailu alebo inou formou. Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy.

1.2.  Pozor, niektoré dojednania obsiahnuté v týchto Obchodných podmienkach sa môžu vzťahovať iba na Kupujúcich v postavení spotrebiteľa. Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá uzatvára zmluvu alebo inak koná mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti a mimo rámca samostatného výkonu povolania podľa príslušnej definície predpisov Európskej únie. V takomto prípade je táto skutočnosť vždy prehľadne vyznačená.

2.     Objednávka tovaru

2.1.  Celá prezentácia tovaru umiestnená na E-shope je informatívneho charakteru a Obchodník nie je povinný uzavrieť Kúpnu zmluvu na takýto tovar. Taká prezentácia nie je ponukou na uzavretie zmluvy v zmysle § 43a a nasl. Zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, ale len všeobecným prehľadom, ktorý slúži Kupujúcemu na poslanie objednávky.

2.2.  Obchodník nezaručuje okamžitú dostupnosť všetkých položiek tovaru prezentovaných na E-shope. Aktuálna orientačná dostupnosť tovaru je uvedená pri každej položke.

2.3.  Na objednanie tovaru Kupujúci vloží tovar do košíka a vyplní objednávkový formulár, ktorý obsahuje najmä informácie o:

  1. objednávanom tovare,
  2. spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru a o požadovanom spôsobe dodania objednávaného tovaru,
  3. nákladoch spojených s dodaním tovaru a
  4. Kupujúcom (minimálne meno, priezvisko / obchodné meno a kontaktné údaje).

2.4.  Objednávku môže Kupujúci robiť ako neregistrovaný užívateľ, ale aj prostredníctvom užívateľského účtu. V ňom Kupujúci tiež uvidí históriu svojich objednávok a ďalšie podrobnosti týkajúce sa objednávok.

2.5.  Pred zaslaním objednávky prostredníctvom E-shopu je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky Kupujúci vložil a má tak možnosť zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pri zadávaní údajov do objednávky.

2.6.  Potom, čo Kupujúci v zmysle vyššie uvedeného vyplní svoje údaje, dokončí svoju objednávku kliknutím na tlačidlo s textom „Objednať s povinnosťou platby“ a odsúhlasí Obchodné podmienky a vezme na vedomie poučenie o práve na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, mu Obchodník pošle potvrdenie objednávky so zhrnutím detailov objednávky na e-mailovú adresu uvedenú v objednávke (ďalej ako „potvrdenie“).

2.7.  Objednávka je odoslaná kliknutím na tlačidlo s textom „Objednať s povinnosťou platby“, čím Kupujúci výslovne potvrdí, že bol oboznámený s povinnosťou zaplatiť cenu za tovar a súvisiace služby. Proces objednávania je tým ukončený. Potvrdenie objednávky sa Kupujúcemu pošle e-mailom s priloženými Obchodnými podmienkami. Tento e-mail sa generuje automaticky a nie je potvrdením uzavretia Kúpnej zmluvy s Obchodníkom.

2.8.  Údaje uvedené v objednávke uskutočnenej odoslaním objednávkového formulára sú Obchodníkom považované za správne. V prípade objednania tovaru prostredníctvom e-mailu uvedie Kupujúci informácie podľa ods. 2.3 Obchodných podmienok.

2.9.  Obchodník je vždy oprávnený požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie svojej objednávky (napríklad písomne alebo telefonicky).

2.10. Kúpna zmluva je medzi Kupujúcim a Obchodníkom uzavretá v okamihu, keď:

  1. Obchodník na adresu elektronickej pošty Kupujúceho odošle potvrdenie, že objednávku akceptuje, alebo
  2. Obchodník na adresu elektronickej pošty Kupujúceho odošle oznámenie o expedícii objednaného tovaru, alebo
  3. Obchodník Kupujúcemu fakticky dodá objednaný tovar

(podľa toho, ktorá z vyššie uvedených skutočností nastane najskôr).

2.11. Obchodník je oprávnený dodať tovar v menšom množstve, než bol uvedený v objednávke. O znížení množstva informuje Obchodník Kupujúceho prostredníctvom oddelenia starostlivosti o zákazníka. V prípade, že sa zmluvné strany nedohodnú do 10 dní odo dňa odoslania informácie podľa predchádzajúcej vety na tom, či a prípadne dokedy bude dodaná zostávajúca časť objednaného tovaru, povinnosť Obchodníka dodať zostávajúcu časť objednaného tovaru vypršaním uvedenej lehoty zaniká a v tejto časti tak bez ďalšieho zaniká aj daná čiastková časť Kúpnej zmluvy. Obchodník následne v lehote do 14 kalendárnych dní vráti Kupujúcemu časť kúpnej ceny za nedodaný tovar, pokiaľ už bolo Kupujúcim zaplatené. S dodaním tovaru vo viacerých dodávkach nesmú byť spojené dodatočné náklady, ak sa nedohodnú Kupujúci s Obchodníkom v danom prípade výslovne inak.

2.12. Ceny tovaru sú uvedené pri jednotlivých položkách na E-shope bez dane z pridanej hodnoty, alebo vrátane nej podľa nastavenia preferencie zobrazenia Kupujúceho. Obchodník je oprávnený cenu tovaru prezentovaného na E-shope zmeniť. Aktuálna cena konkrétneho objednávaného tovaru je vždy zobrazená v košíku.

2.13. V cene uvedenej u jednotlivých produktov nie sú započítané dodacie náklady (balné, doprava a dobierkové). Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Obchodníkovi tiež náklady spojené s balením a dodaním tovaru vo výške, ktorá je uvedená v rozhraní E-shopu a Kupujúcemu oznámená pri vytváraní objednávky.

2.14. Kupujúci má právo bez udania dôvodu pred okamihom uzavretia Kúpnej zmluvy zrušiť svoju objednávku, a to prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

2.15. Obchodník si vyhradzuje právo Kúpnu zmluvu neuzavrieť, poprípade od už uzavretej Kúpnej zmluvy odstúpiť aj potom, čo bolo Kupujúcemu doručené potvrdenie Obchodníka o akceptácii či expedícii objednávky, pokiaľ kúpna cena objednaného tovaru uvedená v rozhraní E-shopu bola alebo je uvedená zjavne chybne. Ide najmä o situácie, keď sa cena tovaru jednoznačne výrazne odchyľuje od jeho obvyklej ceny, alebo v cene tovaru chýba alebo prebýva jedna alebo viac cifier.

2.16. Obchodník si vyhradzuje právo Kúpnu zmluvu neuzavrieť, poprípade od už uzavretej Kúpnej zmluvy odstúpiť, pokiaľ Kupujúcemu bol objednaný tovar v rozhraní E-shopu prezentovaný ako dostupný (skladom), avšak následne sa ukáže, že ho Obchodník kvôli jeho faktickej nedostupnosti nie je schopný Kupujúcemu dodať.

3.     Dodanie tovaru

3.1.  Pokiaľ nebude s Kupujúcim individuálne dohodnutý iný spôsob dodania tovaru, bude tovar Kupujúcemu dodaný prostredníctvom zmluvných dopravcov Obchodníka. Spôsob doručenia tovaru určuje Kupujúci výberom z dostupných spôsobov dodania pri vytváraní objednávky prostredníctvom rozhrania E-shopu. Obchodník si vyhradzuje právo dopravcu zmeniť. O tejto skutočnosti je Kupujúci informovaný prostredníctvom e-mailu. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky Kupujúceho líšiaceho sa od spôsobov navrhnutých Obchodníkom, znáša Kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.

3.2.  Objednaný tovar bude podľa jeho dostupnosti a prevádzkových možností Obchodníka dodaný v čo najkratšom čase. Orientačná doba dodania je vždy zobrazená v košíku pred odoslaním objednávky.

3.3.  V prípade nedostupnosti tovaru je Kupujúci o prípadnom predĺžení dodacej doby vhodným spôsobom informovaný.

3.4.  Ak je Obchodník podľa Kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim v objednávke, je Kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. Ak neprevezme Kupujúci dodávku tovaru podľa Kúpnej zmluvy, je Obchodník oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Obchodník je tiež oprávnený vyúčtovať Kupujúcemu, ktorý nie je spotrebiteľom, majetkovú ujmu, ktorá mu porušením povinnosti Kupujúceho prevziať tovar vznikla (najmä náklady na dodanie tovaru, balné atď.).

3.5.  Tovar sa považuje za dodaný doručením na adresu, ktorú Kupujúci stanovil v objednávke. Dňom dodania tovaru je deň prevzatia tovaru Kupujúcim alebo ním určenou osobou.

3.6.  Náklady na dopravu tovaru sa líšia podľa zvoleného spôsobu dopravy.

3.7.  Kúpnu cenu tovaru, ako aj všetky súvisiace náklady, je možné v plnej výške uhradiť:

  1. osobne v prevádzke Obchodníka v hotovosti, prípadne platobnou kartou,
  2. dobierkou v mieste odovzdania tovaru prostredníctvom zmluvného dopravcu,
  3. poukázaním kúpnej ceny na účet Obchodníka pod príslušným variabilným symbolom, ktorý platbu identifikuje alebo
  4. cez platobný systém, ktorý umožňuje E-shop Obchodníka.

3.8.  Kupujúci musí kúpnu cenu zaplatiť, a to aj napriek tomu, že nemal možnosť si tovar prehliadnuť. Obchodník nepožaduje od Kupujúceho zálohu či inú obdobnú platbu, ak nie je individuálne uvedené inak.

3.9.  Daňový doklad (faktúra) je v deň expedície tovaru odoslaný Kupujúcemu v elektronickej podobe na adresu elektronickej pošty Kupujúceho. So zaslaním faktúry v elektronickej podobe Kupujúci súhlasí.

3.10. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Kupujúceho prevzatím tovaru alebo úplným zaplatením kúpnej ceny tovaru a súvisiacich nákladov spojených s balením a dodaním tovaru, a to podľa toho, ktorý okamih nastane neskôr. Obchodník si teda vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do okamihu, keď Kupujúci uhradí celú výšku kúpnej ceny a uvedených súvisiacich nákladov.

3.11. Pri dodaní tovaru osobným odberom v prevádzke Obchodníka prechádza nebezpečenstvo škody na veci na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď Obchodník umožnil Kupujúcemu si tovar prevziať a Kupujúci mal povinnosť si tovar prevziať, ale neprevzal si ho.

3.12. Pri dodaní tovaru prostredníctvom zmluvného dopravcu prechádza nebezpečenstvo škody na veci na Kupujúceho v okamihu odovzdania tovaru Obchodníkom prvému dopravcovi na prepravu Kupujúcemu. Pre Kupujúceho v postavení spotrebiteľa platí pravidlo podľa prechádzajúcej vety iba v situácii, keď Kupujúci-spotrebiteľ poveril dodaním tovaru dopravcu, ktorého mu Obchodník neponúkol; inak na Kupujúceho-spotrebiteľa prechádza nebezpečenstvo škody na veci až okamihom prevzatia tovaru.

3.13. Pri prevzatí tovaru od dopravcu je Kupujúci povinný skontrolovať, že sú obaly tovaru neporušené a v prípade akéhokoľvek poškodenia toto bezodkladne oznámiť dopravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí Kupujúci zásielku od dopravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu Kupujúci potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.

4.     Osobný odber tovaru

4.1.  V prípade, keď Kupujúci zvolí ako spôsob dodania objednaného tovaru jeho osobný odber v prevádzke Obchodníka a súčasne zvolí osobný spôsob platby kúpnej ceny tovaru pri jeho prevzatí, rezervuje Obchodník tovar pre Kupujúceho na vyzdvihnutie po dobu 5 pracovných dní od uzavretia Kúpnej zmluvy. Pokiaľ nebude dohodnuté inak, v prípade nevyzdvihnutia tovaru Kupujúcim v tejto lehote sa Kúpna zmluva automaticky ruší uplatnením rozväzovacej podmienky.

5.     Práva z vadného plnenia a reklamácie

5.1.  Práva z vadného plnenia a ďalšie podmienky na uplatňovanie týchto práv sa riadia občianskym zákonníkom, a ďalšími záväznými právnymi predpismi.

5.2.  Obchodník zodpovedá Kupujúcemu-spotrebiteľovi, že tovar pri prevzatí Kupujúcim nemá vady. Obchodník predovšetkým zodpovedá Kupujúcemu-spotrebiteľovi, že v čase, keď Kupujúci-spotrebiteľ tovar prevzal:

  1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba u konkrétneho druhu tovaru takáto dohoda, tak platí, že má také vlastnosti, ktoré Obchodník alebo výrobca popísal, alebo ktoré Kupujúci-spotrebiteľ očakával s ohľadom na povahu tovaru,
  2. sa tovar hodí na účel, ktorý Obchodník pre jeho použitie uvádza, alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
  3. tovar zodpovedá akosťou alebo spracovaním dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo spracovanie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy a
  4. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

5.3.  Zodpovednosť Obchodníka za vady sa nevzťahuje:

  1. na opotrebenie spôsobené obvyklým užívaním, 
  2. v prípade tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, 
  3. v prípade použitého tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú mal tovar pri prevzatí Kupujúcim.

5.4.  Kupujúci môže právo z vadného plnenia uplatniť, ak vytkol vadu Obchodníkovi bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť vec prezrieť a vadu zistiť, a to buď označením vady alebo oznámením, ako sa prejavuje.

5.5.  Ak je Kupujúcim spotrebiteľ, je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri tovare v dobe 24 mesiacov od prevzatia. Ak sa prejaví vada v priebehu 6 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že vec bola chybná už pri prevzatí.

5.6.  Práva z vadného plnenia uplatňuje Kupujúci u Obchodníka jedným z nasledujúcich spôsobov:

  1. prostredníctvom reklamačného formulára, umiestneného na stránkach Obchodníka na adrese https://www.top-obaly.sk/reklamacia,
  2. prostredníctvom e-mailu, ktorý bude obsahovať identifikáciu Kupujúceho, číslo objednávky a daňového dokladu, označenie tovaru, popis chyby a uplatnený nárok alebo
  3. osobne v mieste prevádzky Obchodníka.

5.7.  Obchodník Kupujúcemu obratom zašle na e-mailovú adresu potvrdenie o prevzatí reklamácie, v ktorom vyznačí deň prijatia reklamácie. Pokiaľ je reklamácia uplatnená osobne, odovzdá potvrdenie osobne.

5.8.  V prípade, že Kupujúci uplatňuje reklamáciu e-mailom, je povinný zaslať Obchodníkovi reklamovaný tovar na posúdenie. Náklady vynaložené na doručenie reklamovaného tovaru Obchodníkovi hradí Kupujúci. V prípade, že následne dôjde k uznaniu reklamácie Obchodníkom, zaplatí Obchodník Kupujúcemu náklady na doručenie reklamovaného tovaru, avšak iba do výšky najlacnejšieho spôsobu dodania tovaru, ktorý ponúka Obchodník. Tovar nemôže byť k reklamácii zaslaný na dobierku; Obchodník si vyhradzuje právo takúto zásielku neprevziať. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až dňom doručenia reklamovaného tovaru Obchodníkovi. Obchodník však môže Kupujúcemu oznámiť, že na zaslaní tovaru späť netrvá.

5.9.  Ak je Kupujúci spotrebiteľom, musí sa jeho reklamácia vyriešiť (vrátane nápravy vady) do 30 dní odo dňa podania reklamácie, ak sa Obchodník s Kupujúcim-spotrebiteľom nedohodnú na dlhšom čase alebo ak príslušné právne predpisy nestanovujú inak.

5.10. Kupujúci-spotrebiteľ môže požadovať dodanie nového tovaru bez vady alebo opravu tovaru. Obchodník nemusí preferovanému spôsobu vybavenia reklamácie vyhovieť, pokiaľ je Kupujúcim-spotrebiteľom preferovaný spôsob vybavenia nemožný alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný. Obchodník vždy berie do úvahy najmä význam vady, hodnotu, ktorú by tovar mal bez vady a to, či môže byť vada odstránená bez značných ťažkostí pre Kupujúceho-spotrebiteľa.

5.11. V prípade uznania reklamácie Obchodník vykoná reklamáciu na svoje náklady – t. j. tovar prevezme, odstráni vadu v primeranom čase po prevzatí reklamovaného tovaru, vykoná demontáž či montáž, výmenu tovaru a pod. Obchodník následne informuje Kupujúceho-spotrebiteľa prostredníctvom kontaktu uvedeného pri uplatnení reklamácie. Pokiaľ Kupujúci-spotrebiteľ neprevezme tovar v primeranom čase po tom, čo ho Obchodník upovedomil o možnosti tovar prevziať, hradí Kupujúci náklady za uskladnenie tovaru a ďalšie spojené náklady.

5.12. Kupujúci-spotrebiteľ môže požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od zmluvy, ak:

  1. Obchodník vadu odmietol odstrániť alebo neodstránil v primeranom čase, alebo je zjavné, že nebude odstránená v primeranom čase bez značných ťažkostí pre Kupujúceho-spotrebiteľa, 
  2. sa vada prejaví opakovane alebo
  3. je vada podstatným porušením zmluvy.

5.13. Práva Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, z vadného plnenia sa riadi občianskym zákonníkom.

5.14. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy pre vadu tovaru, pokiaľ je vada nevýznamná.

5.15. Obchodník neposkytuje na tovar nad rámec svojich zákonných povinností akúkoľvek dodatočnú záruku za akosť.

6.     Odstúpenie od zmluvy

6.1.  Právo Kupujúceho v postavení spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy pri nákupe na E-shope sa spravuje podľa ustanovení tohto článku Obchodných podmienok a príslušnými zákonnými ustanoveniami (upozorňujeme, že dojednanie celého tohto článku 6 neplatí pre Kupujúcich v postavení podnikateľa).

6.2.  Kupujúci-spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu, a to do 14 dní od prevzatia tovaru za predpokladu, že Kúpna zmluva bola uzatvorená za použitia prostriedkov komunikácie na diaľku.

6.3.  Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy predstavuje 30 dní v prípade Kúpnej zmluvy uzatvorenej pri predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou alebo pri nevyžiadanej návšteve Obchodníka v domácnosti alebo v súvislosti s ňou.

6.4.  Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru (spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy). Tovar sa považuje za prevzatý Kupujúcim-spotrebiteľom okamihom, keď Kupujúci-spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak:

  1. sa tovar objednaný Kupujúcim-spotrebiteľom v jednej objednávke dodáva oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 
  2. sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
  3. sa tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru,
  4. ide zmluvu o službe, odo dňa jej uzavretia.

6.5.  Pravidlá uvedené v nasledujúcich odsekoch tohto čl. 6 Obchodných podmienok sa vzťahujú iba na odstúpenie od Kúpnej zmluvy Kupujúcim-spotrebiteľom v 14 dennej lehote podľa bodu 6.2 tohto článku.

6.6.  Odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí byť Obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej vyššie. Na účely uplatnenia práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí Kupujúci-spotrebiteľ o svojom rozhodnutí odstúpiť od Kúpnej zmluvy informovať Obchodníka. To môže Kupujúci-spotrebiteľ urobiť predovšetkým prostredníctvom listu poslaného Obchodníkovi prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb na adresu č.p. 688, 664 67 Syrovice, Česká republika alebo prostredníctvom e-mailu poslaného Obchodníkovi na e-mailovú adresu info@top-obaly.sk. Obchodník odporúča Kupujúcemu-spotrebiteľovi využiť na odstúpenie od Kúpnej zmluvy vzorový formulár, ktorý je možné stiahnuť prostredníctvom odkazom tu: „Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy“. Nie je však povinnosťou Kupujúceho-spotrebiteľa tento vzorový formulár použiť.

6.7.  Kupujúci-spotrebiteľ berie na vedomie, že nie je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je:

  1. dodávka tovaru, ktorý bol upravený podľa požiadavky Kupujúceho-spotrebiteľa alebo pre jeho osobu;
  2. dodávka tovaru, ktorý sa po dodaní nenávratne zmiešal s iným tovarom,
  3. poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy s výslovným súhlasom Kupujúceho-spotrebiteľa a Kupujúci-spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa Kúpnej zmluvy Kupujúci-spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby; 
  4. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy; 
  5. dodanie tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek Kupujúceho-spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného Kupujúceho-spotrebiteľa (napr. tovar upravený na mieru);
  6. dodanie tovaru podliehajúceho rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze ako aj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom;
  7. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u Kupujúceho-spotrebiteľa, o ktoré Kupujúci-spotrebiteľ výslovne požiadal Obchodníka; to neplatí pre Kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba a pre Kúpnu zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli Kúpne zmluvy uzavreté počas návštevy Obchodníka u Kupujúceho-spotrebiteľa a Kupujúci-spotrebiteľ si tieto služby alebo tovar vopred neobjednal. Kupujúci-spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak Kupujúci-spotrebiteľ výslovne požiadal Obchodníka o návštevu na účely vykonania opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom Kupujúceho-spotrebiteľa; 
  8. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený;
  9. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov, kníh alebo softvéru predávaných v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený; 
  10. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe Kúpnej zmluvy o predplatnom; 
  11. preprava tovaru, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa Kúpnej zmluvy má Obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote, ak Obchodník ponúka tieto služby; 
  12. dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak 
  • dodávanie digitálneho obsahu začalo a
  • Kupujúci-spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy a vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu na začatie dodávania digitálneho obsahu stráca právo na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, a Obchodník poskytol Kupujúcemu-spotrebiteľovi potvrdenie o vyhlásení Kupujúceho-spotrebiteľa, že bol poučený (podľa § 17 ods. článok 12 písm. b) zákona o ochrane spotrebiteľa), ak je podľa Kúpnej zmluvy Kupujúci-spotrebiteľ povinný zaplatiť Cenu.

6.8.  V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy týkajúceho sa tovaru na paletách (teda tovaru, ktoré s ohľadom na svoju povahu nemôže byť vrátený obvyklou poštovou prepravou) znáša Obchodník náklady spojené so zaslaním tovaru na paletách späť, pokiaľ si Kupujúci-spotrebiteľ spätné zaslanie pred jeho uskutočnením odsúhlasí s Obchodníkom. Obchodník po odsúhlasení objedná prepravu tovaru na paletách a zabezpečí jeho vyzdvihnutie priamo u Kupujúceho-spotrebiteľa. Pokiaľ si Kupujúci-spotrebiteľ sám zaistí prepravu a vrátenie tovaru na paletách bez toho, aby to vopred odsúhlasil s Obchodníkom, znáša náklady spojené so spätným zaslaním alebo vrátením tovaru na paletách Kupujúci-spotrebiteľ sám.

6.9.  Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od Kúpnej zmluvy bolo odoslané Obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy uvedenej v týchto podmienkach vyššie. Ak by vznikli medzi stranami pochybnosti o dni doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy, považuje sa za deň doručenia tretí deň po odoslaní oznámenia na adresu Kupujúceho-spotrebiteľa, ktorú uviedol Obchodníkovi (napr. v zákazke, Kúpnej zmluve, zákazníckom účte, online objednávke).

6.10. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Kupujúci-spotrebiteľ povinný uhradiť Obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy, ak Kupujúci-spotrebiteľ v súlade s ustanoveniami tohto článku Obchodných podmienok odstúpi od Kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od Kúpnej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas so začatím poskytovania služby alebo so začatím dodávania vody, tepla alebo digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v Kúpnej zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v Kúpnej zmluve nadhodnotená. Ak odstúpi Kupujúci-spotrebiteľ od Kúpnej zmluvy, Obchodník nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu-spotrebiteľovi skôr, ako mu Kupujúci-spotrebiteľ tovar vráti alebo preukáže, že tovar Obchodníkovi odoslal.

6.11. V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy je Kupujúci-spotrebiteľ povinný najneskôr do 14 dní od dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť Obchodníkovi. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Kupujúci-spotrebiteľ odošle tovar najneskôr v posledný deň lehoty.

6.12. Kupujúci-spotrebiteľ zodpovedá Obchodníkovi iba za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby sa zoznámil s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru.

6.13. Po prevzatí vráteného tovaru Obchodníkom Obchodník bez zbytočného odkladu posúdi jeho stav. Na vrátenie celej kúpnej ceny musí byť tovar zaslaný späť Obchodníkovi nepoškodený, bez známok použitia a kompletný (vrátane príslušenstva).

6.14. Pokiaľ Kupujúci-spotrebiteľ splní všetky vyššie uvedené podmienky na odstúpenie od Kúpnej zmluvy, Obchodník mu vráti už zaplatenú kúpnu cenu, vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal. Ak však Kupujúci-spotrebiteľ zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý Obchodník ponúka, vráti Obchodník Kupujúcemu-spotrebiteľovi náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, a to najneskôr do 14 dní od platného odstúpenia od Kúpnej zmluvy alebo do 14 dní odo dňa, v ktorom Obchodník obdržal tovar od Kupujúceho-spotrebiteľa, podľa toho, ktorý deň nastane neskôr. Obchodník vráti peňažné prostriedky prijaté od Kupujúceho-spotrebiteľa rovnakým spôsobom, akým ich Obchodník od Kupujúceho-spotrebiteľa prijal, ak sa nedohodnú inak. Kupujúci-spotrebiteľ je povinný poskytnúť Obchodníkovi potrebnú súčinnosť na splnenie povinností Obchodníka vyplývajúcich z platných daňových predpisov – napr. potvrdenie obdržania dobropisu a pod.

6.15. Náklady na prostriedky komunikácie na diaľku Kupujúceho-spotrebiteľa hradí Kupujúci-spotrebiteľ, náklady na prostriedky komunikácie na diaľku Obchodníka hradí Obchodník, pokiaľ sa náklady nelíšia od základnej sadzby.

7.     Vrátenie zakúpeného tovaru

7.1.  Kupujúci má možnosť požiadať Obchodníka o umožnenie vrátenia zakúpeného tovaru a tím ukončit Kúpnu zmluvu, a to do deväťdesiatich (90) dní odo dňa prevzatia tovaru. Možnosť požiadať o vrátenie tovaru podľa tohto článku. 7 Obchodných podmienok sa pre Kupujúceho v postavení spotrebiteľa uplatní popri jeho práve na odstúpenie od zmluvy podľa čl. 6 Obchodných podmienok.

7.2.  Žiadosť o vrátenie tovaru a ukončenie Kúpnej zmluvy podľa tohto čl. 7 Obchodných podmienok je Kupujúci oprávnený uplatniť iba za podmienky, že je tovar schopný vrátiť Obchodníkovi nepoškodený bez známok použitia a kompletný (vrátane príslušenstva).

7.3.  Žiadosť o vrátenie tovaru musí byť Obchodníkovi odoslaná v lehote podľa ods. 7.1 Obchodných podmienok, a to prostredníctvom vzorového formulára poskytovaného Obchodníkom ktorý je umiestnený na stránkach https://www.top-obaly.sk/vratenie-tovaru. Podmienky na vrátenie tovaru Obchodníkovi budú dohodnuté podľa konkrétnych okolností veci medzi Obchodníkom a Kupujúcim.

7.4.  V prípade, že Obchodník po doručení a kontrole tovaru určeného na vrátenie vyhovie žiadosti Kupujúceho na vrátenie tovaru podľa tohto čl. 7 Obchodných podmienok, Kúpna zmluva k predmetnému tovaru sa od začiatku ruší. O vyhovení žiadosti Obchodník upovedomí vhodným spôsobom Kupujúceho. Po zrušení Kúpnej zmluvy vráti Obchodník Kupujúcemu späť kúpnu cenu vráteného tovaru v rozsahu, v ktorom už bola zaplatená. Kupujúci je povinný poskytnúť Obchodníkovi nevyhnutnú súčinnosť na splnenie povinností Obchodníka vyplývajúcich z platných daňových predpisov – napr. potvrdenie o obdržaní dobropisu a pod.

8.     Záverečné dojednania

8.1.  V prípade, že medzi Obchodníkom a Kupujúcim-spotrebiteľom vznikne spotrebiteľský spor z Kúpnej zmluvy, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže Kupujúci-spotrebiteľ podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27, webové sídlo: www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); Kupujúci-spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.

8.2.  Obchodník si vyhradzuje právo Obchodné podmienky zmeniť alebo doplniť.

8.3.  Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený Kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, riadi sa vzťah českým právom a prípadné spory budú riešené príslušnými súdmi Českej republiky. Dohovor OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru (CISG) sa v súlade s čl. 6 tohto dohovoru výslovne vylučuje. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.

8.4.  Pri využití prostriedkov diaľkovej komunikácie (napríklad pripojenie k internetu, telefónne poplatky) platia tarify a podmienky poskytovateľov týchto služieb príslušného zákazníka, Obchodník neúčtuje žiadne dodatočné náklady za využitie telekomunikačných prostriedkov pri využití služieb E-shopu.

8.5.  Kupujúci-spotrebiteľ má právo podať Obchodníkovi žiadosť o nápravu (zaslanú na adresu sídla alebo e-mailovú adresu uvedenú v úvode týchto Obchodných podmienok, v prípade sporu z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady, alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil iné jeho práva. Ak Obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo ak na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, Kupujúci-spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov v zákonom stanovených prípadoch a pokúsiť sa o dosiahnutie dohody o vyriešení sporu zákonom stanoveným postupom, bližšie informácie nájdete na adrese https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.

8.6.  Obchodník zachádza s údajmi Kupujúcich zodpovedne. Preto je Obchodník v zaobchádzaní s údajmi získanými online viazaný vlastnými dobrovoľnými zásadami ochrany osobných údajov. Ďalšie informácie k téme ochrany osobných údajov (bez ohľadu na kódexy správania) sú dostupné na internetovej stránke www.top-obaly.sk.

Produkty v košíku

Košík môžete využiť ako nákupný zoznam

Produkty v ňom vám uložíme do vašej ďalšej návštevy